A320 Typová kvalifikace počáteční
Typová kvalifikace je nezbytný předpoklad pro létání daného typu dopravního letounu. V CATC nabízíme typovou zkoušku na letouny Airbus A320 family spolu s širokou škálou doplňkových výcviků.
Předpoklady: |
- Angličtina slovem i písmem minimálně ICAO Level 4
- Platná licence CPL s teorií ATPL nebo platná licence ATPL
- Platná kvalifikace MEP/IFR
- Certifikát MCC (výcvik MCC lze absolvovat v rámci tohoto typového výcviku)
- Platné Osvědčení zdravotní způsobilosti 1. třídy
Výcvik může začít nejdříve 3 týdny po kontrole formalit (ověření způsobilosti pilota), podepsání smlouvy o výcviku a zaplacení kurzovného. |
Doba trvání: |
Standardně 40 dnů
|
Náplň kurzu: |
- Teoretická výuka následovaná výukou praktickou na syntetických výcvikových prostředcích
- Výcvik ruku v ruce s přezkušování
- Teoretická část výcviku sestává ze samostudia prostřednictvím CBT/WBT a mnoha přednášek na učebnách
- Praktický výcvik provádíme na postupovém trenažéru a na plně pohyblivých letových simulátorech (FFS) s certifikací úrovně D
- Minimální výcvikový čas na FFS je 32 hodin (8 x 4 hodiny)
- Každé lekci praktického výcviku předchází 90-minutový briefing s instruktorem, po skončení následuje detailní debriefing
- Typová kvalifikace je zakončena praktickým přezkoušením (skill testem)
- Přezkoušení vede examinátor CATC, případně examinátor aerolinie, pro niž se pilot cvičí
- Zajistíme i Base training v délce trvání cca 1 hodiny (6 vzletů a přistání)
- V případě zájmu o výcvik ZFTT je zapotřebí zvláštní povolení příslušného Úřadu pro civilní letectví a uzavřená dohoda mezi CATC a aerolinií, pro niž se pilot cvičí. Tyto náležitosti musí být podepsány a schváleny ještě před započetím výcviku typové kvalifikace.
Typový výcvik CATC může být obohacen o doplňkové výcviky:
- AWO: Je-li požadován výcvik pro kvalifikaci přesahujících úroveň CAT1, bude naplánován doplňkový praktický výcvik v délce 4 hodin.
- RNP RNAV: Je-li požadována kvalifikace pro přiblížení podle RNP RNAV, bude naplánován doplňkový praktický výcvik v délce 4 hodin.
- ETOPS: Je-li požadována kvalifikace ETOPS, bude naplánován doplňkový praktický výcvik v délce 4 hodin.
- ZFTT: Je-li požadován výcvik přistávání v simulátoru namísto base trainingu, bude naplánován doplňkový praktický výcvik v délce 2 hodin.
- Přiřazený MCC – v případě zájmu bude naplánován doplňkový praktický výcvik v délce 10 hodin.
- V případě požadavku na výcvik vybírání nezvyklých poloh (UPRT) bude naplánován doplňkový praktický výcvik v délce 4 hodin.
- V případě zájmu o doplňkový LOFT – výcvik podle daného scénáře – bude naplánován doplňkový praktický výcvik v délce 4 hodin.
|
Poptat cenu
proč se vycvičit pilotem v catc
Výcvik provádíme na vlastních simulátorech
Základna CATC na letišti Praha - Ruzyně
Kurz vedou zkušení profesionální piloti
Chcete být informováni o termínu?
Aktuálně nejsou vypsané žádné termíny. Pro více informací nebo zájem o kurz nás kontaktujte.
Poslat poptávku
Související kurzy
Kurz pro piloty, kteří se chystají nastoupit do výcviku typové kvalifikace a nemají předchozí zkušenost s moderními turbínovými letouny, vybavenými glass cockpitem.
Nabízíme samostatný kurz Multi-Crew Cooperation nebo MCC v kombinaci s typovou kvalifikací na vícepilotní letouny. Kurz MCC si můžete pořídit také ve výhodném balíčku s Jet Orientation Course (JOC).